LET OP! Wegens de geldende voorschriften omtrent het Corona virus staken wij onze ritten tot 6 april. Mail voor meer info: info@pakdeplusbus.nl of bel met 06 145 44 377 (9 tot 11 uur).

Op stap met de PlusBus – Rit aanvraag

Stap 1: Bel of mail met de PlusBus

Voor het aanvragen van een rit belt of mailt u van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 11.00 uur met de PlusBus rit coördinator, tel. nr. 06-145 44 377 of mailt u via coordinator@pakdeplusbus.nl.

Wilt u een rit aanvragen doe dit dan minimaal een dag van te voren. Eerder mag natuurlijk ook. Hoe eerder u de rit aanvraagt des te groter is de kans dat er nog een plek voor u is op de gewenste datum en tijd. Verder dient u er rekening mee te houden, dat de bus soms iets eerder of later komt dan op het afgesproken tijdstip. De PlusBus is er ook voor ritten in het weekend en op feestdagen, mits er een chauffeur beschikbaar is. Vraag de dienstdoende coördinator voor meer informatie.

Gaat de rit niet door omdat u zelf verhinderd bent, dan dient u tijdig ( 1 dag van tevoren) de rit af te melden bij de rit coördinator. Wordt de afzegging te laat gedaan, dan wordt de rit, tenzij er een bijzondere reden voor die afzegging is, bij u in rekening gebracht.

Stap 2: Waar gaat de reis heen?

In uw contact met de ritcoördinator geeft u aan waar u heen wilt reizen, op welke datum en welk tijdstip. De rit coördinator kijkt dan direct of de rit past in het reisschema van de PlusBus. Is dit het geval, dan vraagt men u naar de volgende gegevens:

  1. Uw persoonlijke nummer op uw begunstigerpas
  2. Uw naam, adres, postcode en plaatsnaam
  3. Uw telefoonnummer
  4. Uw ophaaladres en postcode
  5. Adres, plaats en postcode waar u naar toe wilt
  6. Eventuele retourreis en bijzonderheden bv. afspraak bij arts, ziekenhuis, tandarts.

De PlusBus heeft ook de mogelijkheid om mensen in een rolstoel te vervoeren. Maakt u gebruik van een rolstoel dan betaalt u 25% toeslag op de geldende rit prijzen. De prijzenmatrix voor de ritten binnen de verschillende zones vindt u onder het tabblad “ kosten” .

Indien er een begeleider noodzakelijk is tijdens de rit, dan kan deze met een reductie van 50% meereizen.

Heeft u een rit bij de dienstdoende rit coördinator aangevraagd dan worden u de kosten voor de door u aangevraagde rit direct doorgegeven.

Stap 3 De reis zelf

Wanneer het reisschema van de ritcoördinator enige aanpassing vergt, dan kan het zijn dat u iets eerder of later wordt opgehaald of teruggebracht. Natuurlijk helpen onze chauffeurs u graag bij het in- en uitstappen.

Wij stellen het bijzonder op prijs om reeds bij het instappen de kosten van de rit direct bij de chauffeur af te rekenen. Let op: de chauffeur heeft vaak niet terug van bankbiljetten groter dan 10 euro. Daarom verzoeken wij u de rit contant, met gepast geld te betalen.

Sluit Menu